چگونه از آلودگی به ساس جلوگیری کنیم

حشره ساس مانند جوندگان یا سایر آفات و حشرات نیست که از بیرون وارد خانه شما شود. بلکه آن ها با وسایل آلوده به ساس که از بیرون با خود آورده اید به خانه وارد شده اند؛ پس در ابتدا باید به دنبال وسایل احتمالی آلوده یا ساس باشید. اولین قدم پیشگیری از آلودگی ساس دانستن حقایقی درباره ساس ها است.

 سفر به مناطق مختلف و آوردن چمدان به خانه و خرید مبلمان یا تختخواب دست دوم، از جمله محتمل ترین روش هایی است که حشره ساس، راه خود را به داخل خانه شما پیدا می کند. بنابراین بایستی احتیاط کامل را در این دو زمینه انجام دهید.

اقدامات احتیاطی برای ممانعت از ورود ساس به خانه

* از خرید مبلمان استفاده شده، به ویژه محصولات دارای ملافه خودداری کنید

حشره ساس دوست دارد در درزهای تشک پنهان شود. سوراخ های پیچ های مبلمان چوبی و همچنین قسمت های مخمل دار نیمکت ها و صندلی ها از دیگر مخفیگاه های مورد علاقه ی حشره ساس است. اگر کالاهای دست دوم را خریداری می کنید، پس از تهیه، مدتی آنها را در بیرون رها کنید. قبل از وارد کردن آنها به منزل خود، تمام قسمت های آن را به خوبی تمیز کرده و یا جارو برقی بکشید. و از نزدیک، آنها را مورد بازرسی قرار دهید. اگر بالش یا بالشتکی وجود دارد که قابل شستشو است، این کار را در بالاترین دمای ممکن انجام دهید و با حرارت زیاد نیز خشک کنید.

* هنگام مسافرت، این موارد احتیاطی را دنبال کنید:

حشره ساس به دلیل تعداد زیاد میهمانان شبانه، اغلب در مکان هایی مانند هتل ها، متل ها و خوابگاه ها یافت می شود. به یاد داشته باشید، آنها هنگام شب، زمانی که شما خوابیده اید تغذیه می کنند؛ سپس تا صبح به داخل یک شکاف به عنوان پناهگاه خود باز می گردند. این پناهگاه ممکن است درون چمدان، لباس، کیف دستی یا سوغاتی شما باشد.

با چراغ قوه، گوشه و کنار اتاق را بررسی کنید

روش های بررسی خانه برای پیدا کردن ساس 

یک چراغ قوه بردارید و اتاق را بازرسی کنید. چراغ قوه با پرتوهای LED قوی، بهترین ابزار است. به تخت و مبلمان توجه کنید؛ به خصوص به چهار گوشه زیر تشک نگاه بیندازید. شما به دنبال ساس، تخم آن، پوست اندازی یا خون هضم شده که رنگ قهوه ای است، می گردید. فراموش نکنید که در تمام سوراخ های پیچ و شکاف آن، نگاه بیندازید. صندلی ها مکان دیگری برای بازرسی است. همچنین در کنار پایه های تخت در نزدیکی موکت، مخصوصاً پشت تختخواب یا سایر مبلمان بزرگ را کاملاً بازرسی کنید. پایه های مبلمان یا هر قسمت از آن را که زمین را لمس می کند نیز بررسی کنید.

تمام کیف های خود را بازرسی کنید

کیف های خود را روی مبلمان، اثاثیه یا لوازم داخلی، کف یا زیر تخت نگذارید. کیف ها را تا حد ممکن دور از تخت نگه دارید. هر آنچه را که نمی پوشید و یا استفاده نمی کنید، در چمدان یا کیف های قفل شده خود نگه دارید. کیسه های پلاستیکی با اندازه های مختلف، چیزهایی هستند که باید به طور دائم در لیست لوازم سفر خود قرار دهید. می توانید از آنها برای ذخیره وسایل سفر یا وسایل دیگر استفاده کنید تا ساس ها نتوانند به وسایل شما نفوذ کنند و سرانجام به خانه تان راه پیدا کنند.

 

استفاده از چمدان های سفر با کیفیت:

اگر کیف سفر یا چمدان شما دارای زیپ یا قسمت‌هایی با دوخت دقیق نیست، ساس ها ممکن است به سادگی وارد آن شده و در میان لباس‌ها یا اقلام شما مخفی شوند. کیف‌های با زیپ محکم و دوخت با کیفیت می‌توانند به محدود کردن دسترسی ساس‌ها کمک کنند

 

شست و شو و خشک کردن لباس ها تحت حرارت بالا

بایستی لباس های شسته شده خود را از چمدان بیرون آورده و داخل یک کیسه یا سبد پلاستیکی قرار دهید. همه لباس ها را باید شسته و خشک کنید و حداقل 20 دقیقه، تحت بالاترین درجه حرارت خشک کنید.

چگونه می توان از ساس ها جلوگیری کرد؟

علائم را بشناسید و از آنها پیشگیری کنید:

ما هر روز برای محافظت از خطرات محتمل روزمره، اقدامات کوچکی انجام می دهیم. همیشه با پوشیدن کمربند ایمنی، استفاده از ضد آفتاب یا اسپری دافع حشرات هنگام بیرون رفتن، از خود محافظت می کنیم. اما در مورد حشراتی که به راحتی از بین نمی روند، می توان چه کاری انجام داد؟ نحوه جلوگیری از ورود ساس به منزل و تختخواب، با آگاهی از علائم تشخیص آنها و انجام اقدامات احتیاطی برای جلوگیری از شیوع آنها آغاز می شود.

فهمیدن اینکه چگونه حشره ساس را دور نگه دارید، آسان نیست. در مقطعی از زمان، آنها تقریباً حذف شدند و دیگر تهدید تلقی نمی شدند؛ زیرا جمعیت آنها به تعداد قابل توجهی کم شده بود. با این حال، آنها در سال های اخیر احیا شدند و اکنون در سراسر دنیا یافت می شوند. قبل از شناسایی ساس در رختخواب، مهم است بدانید که این انگل های دائمی،در دنبال کردن وعده غذایی خود یعنی خون، بسیار سریع هستند و با سرعت سرسام آوری، پرورش می یابند و تکثیر می شوند. اما روش هایی وجود دارد که احتمال تبدیل شدن شما به میزبان بعدی آنها را کاهش می دهد.

ساس ها چه شکلی هستند

توقف این خونخواران

قبل از پی بردن به مسائلی که باعث نابودی ساس می شود، باید بتوانید شناسایی دقیقی انجام دهید و آنها را با حشرات دیگر اشتباه نگیرید. ساس ها معمولاً قرمز مایل به قهوه ای، مسطح، کوچک و بیضی شکل هستند. ساس های بالغ، به طور معمول به اندازه یک دانه سیب، تقریباً یک چهارم اینچ طول و شش پا و دو آنتن (شاخک) دارند. نوزادان ساس که به عنوان نمف شناخته می شوند، درشت نیستند و اندازه آنها کمی بزرگتر از انتهای سنجاق ته گرد است و اگر ندانید به دنبال چه می گردید، به راحتی آنها را گم خواهید کرد. تخم ها کوچک، بیضی شکل و سفید بوده و به سطوح چسبانده می شوند. آنها معمولاً شبیه دانه های شکر هستند.

اگر در مسافرت هستید دائماً گوش به زنگ باشید

یک قانون خوب در هنگام مسافرت این است که اتاق هتل یا خانه کرایه شده را با دقت کامل بررسی کنید و به اتاق خواب، توجه زیادی داشته باشید. ساس ها معمولا روی تشک یا در نزدیکی آن یافت می شوند؛ بنابراین کاورها را جمع کرده و حتی تشک را کنار بزنید تا نگاه دقیق تری داشته باشید. فراموش نکنید که شکاف و درزها و اطراف برچسب ها را بررسی کنید. در صورت امکان چمدان و کیف های خود را روی تختخواب یا کف زمین نگذارید و در عوض از قفسه های مخصوص استفاده کنید. یا هنگام بررسی اتاق، چمدان های خود را در حمام نگهداری کنید. در مورد فرودگاه هم همینطور است؛ اگر می توانید کیف های دستی، کوله پشتی و کیف پول را در دستان خود نگه دارید.

بررسی چمدان ها از نظر وجود ساس

هنگام بازگشت از هر سفر، قبل از باز کردن درب منزل، چمدان هایتان را کاملا بازرسی کنید. در صورت امکان از چراغ قوه استفاده کنید تا بتوانید داخل جیب ها و اطراف زیپ را هم ببینید. مهمترین چیزی که از ساس جلوگیری می کند این است که به آنها فرصت ندهید که جای خود را در میان وسایل شخصی شما تثبیت کنند و به منزلتان راه بیابند؛ و اگر آنها به وسایل شخصی شما راه یافته اند، محیط را تا حد امکان برای آنها نامناسب کنید. در حین باز کردن بار سفرتان، تمام وسایل خود را مستقیماً داخل لباسشویی قرار دهید تا در بالاترین دمای ممکن (مطابق دستورالعمل لباسشویی)، تمیز و خشک شوند. ساس ها معمولاً خود را روی لباسی که می پوشید خیلی راحت حس نمی کنند؛ اما این شانس را دارند که به یک میزبان انسانی نزدیک شوند.

از خانه خود محافظت کنید

حتی اگر تاکنون مسافرت نکرده اید یا به زودی برنامه ای برای سفر ندارید، باز هم باید در مورد منزل خود و آلودگی آن به ساس آگاه باشید. این انگل های مزاحم می توانند همانند شما در اتوبوس ها، متروها یا در کابین های تاکسی وجود داشته باشند و حتی می توانند در مکان های مشترک در محل کار و مدرسه کمین کنند. بنابراین، بایستی نسبت به راه های جلوگیری از ورود ساس ها به خانه باخبر باشید. با این سه مرحله آسان، احتمال شیوع ساس ها را کاهش دهید:

1. تختخواب ها را در هر اتاق خواب، از جمله چهارچوب تخت، تشک و ملافه را بررسی کنید و اگر بچه دارید، تختخواب و دستمال او را فراموش نکنید.

2. تشک ها را با روتختی با کیفیت بالا که دارای زیپ است، تعویض کنید.

 

تعویض تشک و استفاده از روتختی با کیفیت بالا که دارای زیپ است، یک راه عالی برای بهبود بهداشت و راحتی خوابیدن است. زیرا تشک و روتختی با گذر زمان ممکن است به محل تجمعی برای باکتری‌ها، عوامل آلرژی‌زا، و حتی ساس و حشرات دیگر تبدیل شود و به عنوان منبع آلودگی عمل کند

 

3. در صورت امکان از آوردن مبلمان دست دوم به منزل خودداری کنید؛ مبلمان مورد استفاده از جمله میز، صندلی، مبل و حتی کامپیوتر می تواند در صورت حمل و نقل از محل آلوده، دارای ساس باشد.

قبل از انتقال این وسایل به مجتمع آپارتمانی، حتماً از صاحبخانه یا مدیران املاک در مورد هرگونه سابقه آلودگی سؤال کنید. حتی خانه های مسکونی که هرگز با ساس ها مقابله نکرده اند نیز می توانند در معرض خطر باشند. در صورت وجود ساس، آنها نیز درگیر این آلودگی خواهند شد.

با گارانتی به منزل جدید خود بروید:

با وجود تلاش و تحقیق شما در مورد چگونگی پیشگیری از ساس، مؤثرترین راه پیشگیری، استفاده از سم ضد ساس حرفه ای می باشد. بنابراین در اسرع وقت با ما تماس بگیرید و یکبار برای همیشه از شر این آلودگی خلاص شوید.

 

 

نحوه خرید سم ساس را در این صفحه میتوانید مطالعه کنید