چگونه در سفر از آلودگی به ساس پیشگیری کنیم

آیا تا به حال، ساس دیده اید؟ یا اینکه اگر این حشره را از نزدیک ببینید، آیا می توانید آن را تشخیص دهید؟ شاید باعث تعجب شما بشود، اما پاسخ اکثر افراد به این دو سوال، خیر است.

 آشنایی با ساس

اگر تا کنون ساس را از نزدیک ندیده باشید؛ احتمالاً عکس هایی از حشره به چشمتان خورده است. ساس ها به قدری شایع هستند که، بعید به نظر می رسد کسی حتی عکس آن ها را ندیده باشد. گاهی حتی از دوستان و آشنایان خود در رابطه با شیوع و گسترش ساس در مکان های مختلف، اخباری به گوشمان می رسد. همچنین کسانی که گرفتار تهاجم ساس شده باشند؛ از تجربیاتی که درباره از بین بردن ساس ها داشته اند، صحبت می کنند.

اما هیچ یک از این ها نمی تواند به تشخص حشره قهوه ای و مسطحی که ممکن است در سفر با آن مواجه شوید، کمک چندانی بکند. در این مقاله، به شما خواهیم گفت که چرا این اطلاعات کارساز نیستند. همچنین راه هایی پیشنهاد می دهیم  تا به کمک آن ها سفری آسوده داشته باشید و ساس ها را به عنوان سوغات سفر بر نگردانید.

با استفاده از این روش ها می توانید از ورود ساس های خون خوار به خانه خود پیشگیری کنید.

دنبال ساس ها بگردید

برای پی بردن به اینکه آیا محل اقامت شما تحت تهاجم ساس ها قرار دارد یا خیر، روش های زیادی وجود دارد.  ممکن است برخی از این روش ها برایتان کاملاً آشنا باشند؛ در حالی که با برخی دیگر چندان آشنا نیستید. پس برای اطلاع از بهترین روش های تشخیص ساس در هتل یا محل اقامت خود، حتماً مقاله را تا انتها مطالعه بفرمایید.

فرقی نمی کند در مدت سفر خود در هتل 5 ستاره اقامت کنید یا در یک هتل کوچک یا مسافرخانه معمولی. بهتر است قبل از اینکه وسایلتان را وارد اتاق کنید، بر اساس لیستی که در ادامه آورده شده، اتاق را به شکلی دقیق بررسی کنید.

اگر با خودرو شخصی سفر می کنید و بررسی اتاق هتل از نظر شما ناخوشایند است، چمدان های خود را در وسیله نقلیه بگذارید. همچنین می توانید با قرار دادن چمدان ها روی کاشی های حمام، احتمال آلودگی به ساس های مزاحم را، کمتر کنید.

بررسی اتاق هتل، تنها چند دقیقه از زمانتان را خواهد گرفت؛ پس این توصیه را جدی بگیرید. زیرا در صورت ابتلاء به ساس، علاوه بر هزینه هایی که متحمل می شوید، باید ماه ها برای دفع این آفت، تلاش کنید.

ساس آفتی رایج در هتل ها

برای انجام بازرسی به کمک یک چراغ قوه درزها، گوشه ها و قسمت زیر تشک ها را بررسی کنید. چهارچوب تخت را فراموش نکنید، چرا که ساس ها اغلب در چنین مکان هایی پنهان می شوند. به دنبال لکه های قهوه ای متحرک، پوست ریخته شده حشرات یا حشره های ریز به رنگ زنگ زدگی باشید.

حشراتی که در طی این بازرسی با آن ها روبرو می شوید، احتمالاً شبیه حشراتی هستند که قبلاً عکسشان را دیده اید. این حشرات بیضی شکل، قهوه ای متمایل به رنگ زنگ آهن، دارای شش پا، دو آنتن و نقطه چین های افقی بر پشت خود هستند.

مطمئن شوید که برای یافتن نشانه های وجود ساس، سراسر قرنیزها و تمام پریزها، مبلمان و لوازم دکوری را بررسی کرده اید. حتی رگه ها یا لکه ها سیاه کوچک نیز می تواند نشانه ای مبنی بر وجود ساس در اقامتگاه شما باشد.

حتی پس از بررسی، لیست کارهایی که برای در امان ماندن از ساس ها باید انجام دهید، تمام نمی شود. یک نکته بسیار مهم برای دور نگه داشتن ساس ها این است که، در طول مدت اقامت نیز مراقب سایر نشانه ها باشید.

یکی از نشانه ها، دیدن یک ساس در حال پرسه زدن در اطراف است. اگر در طول روز، حشره ای مشاهده کردید و فکر می کنید که ساس است؛ احتمالاً در تشخیص دچار خطا شده اید.

زیرا ساس ها به ندرت در روشنایی از مخفیگاه خود خارج می شوند. ساس های بالغ تا زمانی که محیط تاریک نباشد و سطح دی اکسید کربن موجود در اتاق افزایش نیابد، فعالیت نمی کنند. این مسئله در رابطه با ساس های نابالغ متفاوت است. به احتمال زیاد ساس هایی که گاهی اوقات قبل از خوابیدن انسان ها آفتابی می شوند، نمف های نابالغ هستند.

 نمف ها به کوچکی سر یک خودکار هستند. این حشرات دارای پوست شفافی هستند که در ابتدا سفید روشن است و با بلوغ نمف ها، برنزه شده و به رنگ زنگ زدگی می گراید. نمف هایی که به تازگی خون خورده اند به رنگ قرمز روشن دیده می شوند.

نوزاد ساس پس از تغذیه به رنگ قرمز در می آید

پس اگر حشره قرمز کوچکی روی پوست خود یا شخص دیگری دیدید، حتماً نگاهی دقیق به آن بیندازید.

وجود جای گزیدگی در بدن، یکی دیگر از نشانه هایی است که مسافرین را متوجه وجود ساس در محل اقامتشان می کند.

 اگر اتاق خود را از نظر وجود نشانه های تهاجم ساس، بررسی کردید و هیچ نشانه ای از ساس ها نیافتید؛ از گزش ساس ها در امانید. تشخیص جای نیش ساس بر روی بدن سایرین نکته ای حائز اهمیت است. دیدن این عوارض می تواند نشانه ای هشدار دهنده برای احتیاط بیشتر باشد.

اما چگونه می توان گزیدگی ساس را تشخیص داد؟

محل گزیدگی ساس، به شکل برجستگی های قرمز رنگی است که در اطراف آن به شدت احساس خارش می کند. این خارش شدید گاهی سبب می شود گزیدگی ساس با بیماری های پوستی اشتباه گرفته شود. نکته ایی که می تواند در تشخیص ساس گزیدگی کمک کننده باشد، الگوی خطی و خوشه ای این عوارض است. ساس ها در هر وعده تغذیه، میزبان خود را چندین بار می گزند؛ به همین دلیل نقاط گزیدگی به شکل خطی در کنار هم قرار می گیرند.

نگذارید ساس ها سوغات سفرتان شوند

تشخیص ساس ها کار دشواری است و حتی گاهی با وجود بررسی، این حشرات از چشممان دور می مانند. بنابراین ممکن است بدون اینکه متوجه باشید، ساس ها را به عنوان سوغات سفر به خانه بیاورید. تنها یک ساس که از مسافر قبلی در هتل به جا مانده، برای شروع فاجعه در خانه شما کفایت می کند. البته این فاجعه در صورتی رخ می دهد که ساس ماده سوغات سفرتان باشد.

برای جلوگیری از این اتفاق، بهتر است اقدامات احتیاطی را در حین سفر و بعد از آن، به دقت انجام دهید.

اقدامات احتیاطی حین سفر:

ساس ها می توانند با بالا رفتن از کیف و چمدان خود را به وسایلتان برسانند. بنابراین وقتی که از وسایلتان استفاده نمی کنید، بهتر است آن ها را در کیسه های پلاستیکی قرار دهید. اگر در هتل وسایلتان را از چمدان خارج می کنید، دقت داشته باشید که آن ها را در جایی بالاتر از سطح زمین قرار دهید. به این ترتیب احتمال آلوده شدن وسایل خود به ساس را، به کمترین میزان ممکن خواهید رساند.

قرار دادن چمدان در بلندی مانع از نفوذ ساس می شود

لباس های خود را در جایی بلند بیاویزید. ساس ها به راحتی در وسایل رها شده روی زمین، می خزند. اگر ساس ماده بر روی وسایلتان تخم گذاری کند، با مشکل بزرگی مواجه خواهید شد. زیرا نوزادان این حشره برای بیرون آمدن از تخم، احتیاجی به مادر ندارند.

وقتی پس از اتمام سفر به خانه رسیدید؛ تمام ملافه و لباس های خود را در بالاترین دمای لباسشویی بشویید. این کار ساس ها را در هر مرحله ای از رشد که باشند، از بین می برد.

اقداماتی که تا کنون به آن ها اشاره شد، به شما کمک می کند در هنگام مسافرت، از ساس ها در امان باشید. انجام اقدامات ذکر شده، به جلوگیری از تهاجم ساس به خانه نیز کمک خواهد کرد.

اما اگر این حشرات به هر روشی وارد خانه و مخل آسایشتان شده اند؛ بهترین اقدام برای ریشه کنی ساس و تخم ساس، استفاده از سموم فوق العاده قوی ساس کش بدباگ است.

تیم کارشناسان بدباگ با تکیه بر دانش روز دنیا، بهترین روش های مبارزه و ریشه کنی ساس را در اختیارتان می گذارند. با استفاده از محصولات تخصصی ما ساس ها را منهدم کنید.

 

 

نحوه خرید سم ساس را در این صفحه میتوانید مطالعه کنید