مهمترین شایعات در مورد ساس

چه شایعاتی در مورد ساس ها وجود دارد؟

ساس ها حشرات و آفات شایعی هستند. این آفات در تمام جهان پراکنده شده اند. به همین دلیل شایعات در مورد آنها نیز زیاد است. در این مقاله به بررسی صحت و یا عدم صحت مهمترین شایعات ساس می پردازیم.

جمعیت ساس ها اخیرا رو به افزایش بیش از پیش نیز است. این مسئله افراد حساس به نیش حشرات را با نگرانی ها و سوالات زیادی در مورد این آفت مزاحم روبرو کرده است. در ادامه این مقاله می توانید به پاسخ بسیاری از سوالاتتان ذر مورد این حشره خونخوار دست یابید.

آیا ساس بال دارد و پرواز می کند؟

اگرچه ساس ها عاشق پنهان شدن در چمدان، ملحفه و لباس افراد هستند ولی قادر به پرواز کردن نیستند. به نظر می رسد که ساس ها به طور غیر منتظره و از ناکجا آباد ظاهر می شوند. به خاطر ظهور غیر منتظره آنها، برخی افراد تصور می کنند که ساس ها پرواز می کنند. اما بهتر است خدا را شکر کنیم که آنها پرواز نمی کنند.

ساس ها چگونه در اطراف پراکنده می شوند؟

ساس ها روی شش پای خود می خزند و بال ندارند. بنابراین، هر فعالیت سریعی از ساس ها را می توان به فعالیت انسان ها نسبت داد. آنها خودشان را به چمدان ها، لباس و حتی پوست انسانها می چسبانند و از جایی به جای دیگر می روند.

مهمترین راه انتقال ساس

چرا به آنها ساس تختخواب گفته می شود؟

آنها از خون انسان هایی که در حال خواب هستند تغذیه می کنند مخصوصا شب ها هنگامی که میزبان آنها در تختخواب خوابیده است. به همین دلیل ساس تختخوابی بین افراد، مصطلح شده است.

ساس چگونه میزبان در حال خواب خود را پیدا می کند؟

طبق آزمایشات بسیاری که انجام شده است ساس ها به دو مورد برای انتخاب میزبان نیاز دارند.

  • گرمای ناشی از بدن
  • کربن دی اکسید حاصل از بازدم

البته سایر نشانه های زیستی نیز می تواند باعث جلب توجه ساس به میزبان مستعد در حال خروپف کردن شود.

ساس در طول روز چه کاری انجام می دهد؟

این آفات خونخوار پس از تغذیه از خون میزبان، به محل اختفای خود می رود و تا روزها و حتی هفته ها باقی می ماند، بنابراین، نمی توان زمان هجوم آنها را تشخیص داد.

ساس ها کجا پنهان می شوند؟

آنها در شکاف های ریز غیر و قابل مشاهده، پنهان می شوند. آنها به فضای زیادی نیاز ندارند. شما می توانید هشت تا ده ساس را در یک سوراخ کوچک در مبل پیدا کنید.

مخفیگاه ساس ها کجاست؟

شایع ترین محل های اجتماع و اختفای ساس ها عبارتند از:

  • درز روتختی ها
  • درز روبالشی ها
  • قسمت تاج تخت
  • شکاف های موجود در قیمت بدنه تخت
  • درز تشک
  • پشت قاب عکس ها
  • چین و چروک پرده ها

چگونه بفهمیم ساس داریم؟

مهمترین راه تشخیص وجود ساس در خانه، خارش پوست در اثر ساس گزیدگی است. اثر ساس گزیدگی، زیگزاگ مانند است و همین خصیصه، تشخیص گزش ساس از سایر آفات را بسیار آسان می کند. اما مشاهده ساس های زنده و لکه های تیره رنگ خونی روی ملحفه ها و تشک نیز از دیگر راه های تشخیص ساس می باشند.

اگر فکر می کنید که ساس دارید، وسایل شخصی خود را به دقت بررسی کنید. سپس برای دفع این آفات مزاحم با مشاوران ما تماس بگیرید.

 

 

 

نحوه خرید سم ساس را در این صفحه میتوانید مطالعه کنید